Panevėžio centre įsikūręs „Flokati“ salonas šią savaitę mini penkioliktąjį gimtadienį. Šia proga salono vadovė Vilma Blažinskienė prisimena pirmuosius veiklos žingsnius bei kaip per keliolika metų pasikeitė panevėžiečių požiūris į natūralumą, vartojimą bei pačią vilną.
„Daug kas pasikeitė per tuos metus: ir pirkėjai, ir pats asortimentas. Jei anksčiau populiaresni buvo rūbai iš vilnos, dabar aktualesni tekstilės gaminiai. Manau kito ir panevėžiečių požiūris į natūralius audinius, vartojimą. Jei anksčiau klientai pirko skirdami dėmesį tik prekės išvaizdai, tai dabar vis daugiau galvojama apie tvarumą, sudėtį, domimasi perdirbimu”, – kalbėjo moteris.
Kalbėdama apie lankytojus salono vadovė išskyrė moteris. Nors, anot jos, į saloną vis dažniau užsuka ir vyrai.
„Lankytojai labai skirtingi. Užsuka nuo senjorų iki studentų. Teko aptarnauti ir aktorius, ir seimo narius. Natūralu, kad į saloną dažniau užsuka moterys. Įprasta, kad jos dažniau rūpinasi namais, mėgsta juos atnaujinti. Bet pastebiu, kad vis dažniau ateina ir vyrai, ypatingai prieš šventes. Jiems tenka daugiau papasakoti apie vilnos priežiūrą, jos savybes. Tenka ir mitus paneiginėti apie alergiją ar įtikinti, kad vilna nėra naudojama tik žiemą“, – pasakojo moteris.
Nors pandemija paskatino vis daugiau pirkėjų persikelti į internetą, V. Blažinskienė pastebi, kad dirbant su natūralaus pluošto gaminiais galioja kiti dėsniai.
„Vilną norisi pačiupinėti, įvertinti jos medžiagiškumą, švelnumą, gaminio storį. Nemažai pirkėjų į saloną užsuka apžiūrėti, pasikonsultuoti apie priežiūrą. Tiesioginis bendravimas mūsų srityje išlieka labai svarbus”, – minėjo moteris.
Specialistė teigia, kad pastaraisiais metais vis labiau populiarėja dovanos iš natūralaus pluošto – dovanojama ne tik gimtadienio, bet ir vestuvių ar krikštynų proga.
„Keičiasi ir namų stilistika, populiarėja skandinaviškas dizainas, tad panevėžiečiai vis dažniau ieško pastelinių, neutralių spalvų. Net ir šlepetes, patalynę derina prie namų interjero, baldų atspalvio“, – minėjo moteris.
Pasak salono vadovės, panevėžiečiai kiek skiriasi nuo klientų kituose miestuose, kuriuose veikia įmonė.
„Iš visų įmonės salonų būtent Panevėžio salonas turi didžiausią lojalių klientų būrį. Turime klientų ir iš pirmųjų parduotuvės gyvavimo metų. Matėme, kaip anksčiau mamos į saloną ateidavo su vaikais, o šie dabar patys užsuka jau savo mažamečiams įsigyti vilnonių rūbų ar patalynės. Tas ratas taip ir sukasi toliau. Turime ir iš užsienio atvykstančių nuolatinių klientų, kurie kelis kartus per metus atvyksta aplankyti, atsinaujina, lauktuvėms vilnos gaminių įsigyja“, – kalbėjo V. Blažinskienė.