Klaipėdos senamiestyje, Tiltų gatvėje, įsikūrusi vilnos gaminių „Flokati” salonas šią savaitę mini dešimtąjį gimtadienį. Šia proga Klaipėdos salono vadovė Sandra Raibužienė prisimena pirmuosius veiklos žingsnius bei kaip per dešimtmetį pasikeitė žmonių požiūris į vilną.
Jubiliejų mini ne tik Klaipėdos salonas, bet ir kolektyvas, pradėjęs dirbti nuo pat pirmųjų dienų.
„Su kolegėmis Ingrida ir Vaida kaip atidarėme saloną, taip ir dirbame iki šiol. Laikas labai greitai prabėgo, vaikai spėjo užaugti. Kartais juokaujame tarpusavyje, kad ir klientai užaugo. Matėme, kaip anksčiau mamos į saloną ateidavo su paauglėmis mergaitėmis, o dabar šios jau užaugusios pačios perka vilnonius rūbelius savo mažamečiams. Tas ratas taip ir sukasi toliau”, – kalbėjo salono vadovė.
Moteris pasakoja, kad per ilgą laiką, kurį dirba su vilnos gaminiais, pastebi, kaip keičiasi žmonių požiūris į natūralius gaminius.
„Per šiuos dešimt metų gana stipriai pasikeitė požiūris į natūralius gaminius ir pačią vilną. Jei anksčiau žmonės pirko dėmesį skirdami tik prekės išvaizdai, tai dabar vis daugiau dėmesio skiria sudėčiai, kad ji būtų natūrali, tvarumui. Vis daugiau klaipėdiečių keičia sintetiką į natūralias medžiagas, domisi tuo, ką naudoja”, – kalbėjo S. Raibužienė.
Anot moters, pirkėjai keičiasi ir metų bėgyje. Vasaros metu užsuka daugiau turistų, kurie dažniau perka smulkesnius gaminius: vilnones kojines ar vilnones šlepetes, – tai, ką būtų nesudėtinga transportuoti. Kalbant apie užsienio turistus, vilna daugiau dėmesio susilaukia iš vokiečių, italų, skandinavų.
S. Raibužienė pastebi, kad vis dar nusistovėjęs stereotipas, jog vilna tinka tik žiemos sezonui.
„Apie vilnos gaminius dažnas galvoja tik kaip apie tinkamus vėsesniam metų laikui. Dėl to tenka salono lankytojus edukuoti, pasakoti jiems, kad vilna tinkama ir vasaros metu, jog vilnonės antklodės būna ir plonesnės, tinkamos šiltam laikotarpiui. Taip pat, kad vilna kvėpuoja, išgarina prakaitą, tad galite ją naudoti ištisus metus. Kaip sakau esame vilnos ambasadoriai. Būna įkalbinėji, įkalbinėji žmogų ir matai, kaip jis po kelių mėnesių jau ateina į saloną su draugais bei dalinasi savo patirtimi,” – šypsojosi Sandra.
Nors bendra tendencija yra ta, kad vis daugiau pirkėjų keliasi į internetą, „Flokati” Klaipėdos salono vadovė pastebi, kad dirbant su vilna galioja šiek tiek kiti dėsniai.
„Vilną norisi liesti, pačiupinėti, įvertinto jos storį, švelnumą. Tad, dalis pirkėjų užsuka į saloną apžiūrėti, pasikonsultuoti apie priežiūrą. Pavyzdžiui nemaža dalis nustemba sužinoję, kad vilnos patalynės priežiūra yra paprasta ir nėra sudėtingesnė, už tarkime, sintetinę patalynę. Nepaisant to, kaip technologijos žengia į priekį, tiesioginis bendravimas mūsų srityje išlieka labai svarbus. Didesnio gyvų konsultacijų poreikio sulaukiame iš naujų klientų, išbandančių dar neatradusių vilną. Taip pat iš vyrų perkančių patalynę, vilnones šlepetes ar kitus gaminius moterims”, – minėjo salono vadovė.
Pasak moters, klaipėdiečiai pirkėjai kiek skiriasi nuo klientų kituose miestuose, kuriuose veikia įmonė.
„Jei įprastai pirkėjai kituose miestuose aktyviausi būna rudens ir žiemos mėnesiais, tai klaipėdiečiai vilnos gaminius labiau renkasi gegužės – liepos mėnesiais. Iš visų „Flokati” salonų mūsiškis turi vieną didžiausių lojalių klientų būrį – apie 75 procentai visų pirkėjų yra lojalūs klientai. Ir tai nėra tik Klaipėdos miesto gyventojai, nemaža dalis klientų atvyksta iš viso rajono: nuo Kretingos, Gargždų ar Šilutės”, – kalbėjo S. Raibužienė.
Dešimtojo Klaipėdos salono gimtadienio proga „Flokati” kviečia klaipėdiečius ir miesto svečius, šią savaitę, užsukti į atsinaujinusį saloną ir pasinaudoti specialiais šventės pasiūlymais.